Zacznij trenować Pole Dance!

zacznij_trenowac_pole_dance

Pole Dance, czyli taniec na rurze, zdobywa coraz większą liczbę zwolenników i to nie tylko wśród kobiet. Powstaje coraz więcej studiów, gdzie zajęcia prowadzą wykwalifikowani instruktorzy. Coraz częściej takie treningi oferują także kluby fitness. Nic dziwnego! Pole Dance to świetny sposób, by wyrzeźbić sylwetkę i zwiększyć siłę mięśni. Dyscyplina poprawia także pewność siebie. Sprawdź, dlaczego warto trenować taniec na rurze.

Nie taka krótka historia Pole Dance

Wiele osób sceptycznie odnosi się do tańca na rurze, patrząc przez pryzmat stereotypów. Pole Dance stał się atrakcją klubów nocnych dopiero w latach 80. XX wieku. Trzydzieści lat wcześniej był traktowany jako występ artystyczny na równi z burleską. Historia tańca na rurze sięga jednak aż do XII wieku z afrykańskich festiwali plemiennych, podczas których kobiety tańczyły wokół drewnianego słupa przed narzeczonymi. Niewątpliwie Pole Dance ma swoje korzenie także w Chinese Pole z XII wieku. Akrobaci występowali na metalowych drążkach o wysokości 3-9 metrów. Głównymi elementami pokazów było utrzymywanie pozycji, na przykład „flagi”, rozciąganie się czy wspinanie. Podwaliny tańca na rurze można również dostrzec w Mallakhambie. To tradycyjny, indyjski sport z XII wieku, który praktykowali wyłącznie mężczyźni. Uprawiany jest do dzisiaj, a w niektórych indyjskich stanach uznawany jest za sport stanowy.

Sportowe oblicze Pole Dance odkryto na nowo dopiero w latach 90. XX wieku. Taniec na rurze zaczął pojawiać się jako element treningów fitness. W 2009 roku założona została Międzynarodowa Federacja Tańca na Rurze (IPFS), dzięki której Pole Dance stał się dyscypliną sportu. Regularnie organizowane są zawody, a nawet mistrzostwa świata. Wielu celebrytów, na przykład Jennifer Lopez, Paris Hilton czy Kate Hudson, przyznają, że trenują ten sport.

Zalety trenowania Pole Dance

Taniec na rurze  przynosi wiele korzyści zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym. Regularne treningi pozwalają poprawić kondycję i wytrzymałość. Doskonale wpływają na zwiększenie siły mięśni oraz wysmuklenie i wymodelowanie sylwetki. To również świetny sposób na polepszenie koordynacji ruchowej oraz poczucia rytmu.  Pole Dance wpływa także na gibkość i elastyczność całego ciała. Uczy, jak angażować poszczególne partie mięśniowe. Treningi pozytywnie wpływają na wzrost pewności siebie. To także okazja do zawarcia nowych znajomości oraz poprawy swojego samopoczucia. Pole Dance to ciężki sport, dlatego każde postępy sprawiają dużą radość. 

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia tańca na rurze zawsze rozpoczynają się rozgrzewką, która ma na celu przygotowanie poszczególnych partii mięśniowych do intensywnej pracy. Na początku przygody z Pole Dance uczestnicy uczą się podstawowych spinów, czyli obrotów dookoła rurki. W miarę postępów zaczną pojawiać się trudniejsze ćwiczenia wymagające więcej siły oraz rozciągnięcia. Szpagaty, figury odwrócone i inne bardziej skomplikowane pozycje pojawią się dopiero na poziomie zaawansowanym.

Ćwiczenia wykonuje się pod okiem instruktora, który nie tylko pokaże sekwencję, ale i zapewni asekurację. Większe bezpieczeństwo zapewniają także specjalne materace, rozłożone na podłodze wokół rurki. Ważny jest odpowiedni strój. Najlepiej wybrać krótkie szorty oraz dopasowaną koszulkę na ramiączkach, ponieważ za przyczepność do rurki odpowiada skóra. Warto także zaopatrzyć się w magnezie (szkoły Pole Dance na pewno będą miały ją w ofercie sprzedaży), która ogranicza ślizganie się rąk. Ćwiczenia wykonuje się na boso. Podczas rozgrzewki warto jednak mieć skarpetki.

zacznij_trenowac_pole_dance 7.2
Zalety trenowania Pole Dance

Zajęcia Pole Dance to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu. Pozwoli wypracować piękną, smukłą sylwetkę, a dodatkowo sprawi, że nabierzesz więcej pewności siebie. To doskonała alternatywa dla osób, które nie przepadają za ćwiczeniami na siłowni, czy bieganiem, a chciałyby poprawić siłę i kondycję. Zapisz się już dziś na taniec na rurze!